8 Ekim 2014 Çarşamba

Wok tavada sebze sote


Herkese merhaba,

Bir bayram ve dolayısıyla tatili daha geride bıraktık. Kavurmalar, börekler, sarmalar derken kilolar aldı başını gitti, kolesteroller yükseldi. Ben de ister tek başına ana yemek gibi tüketebileceğiniz, ister et ya da tavukla birleştirebileceğiniz, pilav ve makarnaya alternatif bir tarif vereceğim bugün sizlere. Benim yöntemimi kullanırsanız çok daha hızlı pişireceğiniz için zamandan da tasarruf sağlayabilirsiniz.
 
 

Öncelikle neden wok tava kullandığıma değineyim. Bir kere geniş olduğu için kaşık bile kullanmaya gerek kalmadan sebzeler ve eti sallayarak da karıştırabiliyorsunuz. İkincisi kenarları yüksek olduğu için yağ ya da yemek suyu dışarıya sıçramıyor. Yüzeyi geniş olduğu için besinlerin ne vitaminini ne de rengini kaçırmadan hızlı bir pişirme sağlıyor. 

Ben wok tavamı İkea’dan aldım, çok da memnun kaldım kendisinden :) Ocağımın da wok gözü olması satın alırken tercih etme sebeplerimdendi. Diğer markalarda durum nedir bilmiyorum ama Arçelik’in yeni modellerinin çoğunda wok gözü var ve son derece kullanışlı. İç içe alevler var ve tıpkı profesyonel mutfaklardaki gibi bir pişirme imkanı sunuyor bize ;)



Ama wok tavanız yoksa seramik ya da teflon herhangi geniş bir tavayı da ocağın en büyük gözünde kullanabilirsiniz sebze sotelemek için ;)

Ben havuç, kabak, mantar ve kırmızı biber kullandım ama siz bunlara ek olarak karnabahar, brokoli, lahana, pırasa, taze/kuru soğan gibi sebzeleri de tercih edebilirsiniz ;)

Malzemeler:

2 orta boy havuç

2 orta boy kabak

2 orta boy kırmızı (kapya) biber

8-10 adet orta boy mantar

2 diş sarımsak

2 yemek kaşığı zeytinyağı

Tuz
 
 

Öncelikle hafif diri kalmasını istediğimiz sebzeleri jülyen doğruyoruz. Tavada yağı kızdırıp sarımsakları şöyle bir döndürüp alıyoruz ve havuçları ekliyoruz. Ben bu yemekte sarımsağı çok yumuşak sevmediğim için kokusunu versin diye önden kavurup ocaktan almadan hemen önce yeniden ekliyorum, siz tavadan hiç çıkarmayabilirsiniz ;) Havuçları 4-5 dakika kavurup kabakları, 2-3 dakika sonra kırmızı biberi, 2-3 dakika sonra da mantarları ve önceden kavurduğumuz sarımsakları ekleyip sebzelerimiz istediğimiz yumuşaklığa gelince altını kapatıyoruz. Tuz, karabiber, pulbiber, köri, zencefil, soya sosu, oyster (istiridye) ve teriyaki gibi baharat ve soslar tamamen sizin damak tadınıza bağlı ;)    
 
 
 

Bu sote sebzeleri ufak dokunuşlarla farklı yemeklere de dönüştürebilirsiniz. Örneğin birer kaşık oyster ve teriyaki sos ekleyip harika bir noodle elde edebilirsiniz. Köri ya da zencefil ekleyip Uzakdoğu esintili bir tavuk ya da kırmızı et yemeği yapabilirsiniz. Ben de bu sebzeleri kullanarak kaju fıstıklı ve teriyaki soslu tavuk için BURAYA fırında sebzeli et sote için de BURAYA tıklayabilirsiniz ;)

Yepyeni tariflerle buluşma dileğiyle :)

Hoşçakalın!







 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...