14 Ekim 2014 Salı

Toz çikolata soslu muffin


Herkese merhaba,

Islak kek gibi nemli nemli, yumuşacık ve ağızda dağılan harika bir muffin tarifim var size. Pudingli kekten sonraki yeni keşfim: Toz çikolata soslu muffin :)
 
 
 

Geçenlerde Derya ve Cem’i akşam oturmasına çağırınca çayı boş içmeyelim diye kakaolu pudingli muffin yapmaya karar verdim ve tam da yapım aşamasında kakaolu pudingimin kalmadığını farkettim. Bitter çikolatalı sos da aynı işi görür herhalde diyip bir poşet sosu toz halinde ekledim kek hamuruma. 17 dakikanın sonunda ıslak görünümlü ama içi tamamen pişmiş harika muffinler elde edince favori muffinim ilan ettim. Her zamanki gibi ilk Cantürk tattı, sonra Derya ve Cem’e ikram ettim. İlk deneme olduğu için fotoğraf çekmeyi de düşünememiştim ama bahanem olsun isteyip İrem ve Doruk için de yapıp kalanları işyerime götürdüm. Şimdiye kadar yiyen herkes çok beğendi, tarifi istendi ;)
 

 
 

Malzemeler:

2 yumurta

3/4 çay bardağı toz şeker

1 çay bardağı süt

1 çay bardağı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

1 paket toz halinde bitter çikolatalı sos

2,5 çay bardağı un 

 

Yumurta ve şekeri iyice çırpıp süt ve yağ ekliyoruz. Biraz daha çırpıp elediğimiz un, toz çikolata sos ve kabartma tozunu ekleyip çok az çırpıp 12 muffin kalıbına eşit olarak paylaştırıyoruz.  
 
 
 

180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika (ıslak görünümüne aldanmayın, hemen pişiyorlar) pişiriyoruz.
 
 
 

Ertesi güne kaldığında bile hala nemli yapısını koruyor muffinler ama ilk piştiği gün bir başka oluyor.
 
 
 

Silikon kalıpların içine muffin kağıdı koymanızı tavsiye ederim. Yemeniz çok daha kolaylaşır. Benim kırmızı kağıt muffin kalıplarım Tantitoni’den. Renk renk, çeşit çeşit kalıp bulabilirsiniz ;)
 
 
 

Muffinlerime bakın neler eşlik etmiş:
 
 
 

Betty Boop’lu pasta takımım Bernardo, kalpli runnerım da Mudo Concept ;)
 
Zeytinli ve dereotlu mahlepli (margarinsiz ve mayasız) mini poğaçalarımın tarifi için de TIK TIK ;)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 

 

1 yorum:

  1. ne guzel anlatmissiniz igden hemen buraya geldim bende pudingle de olmaz mi diycektim:)))) guzel olmuslar canim seker cok az miktar sanirim yarim cay bardagi mi?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...