4 Ağustos 2014 Pazartesi

Begonvil nasıl kurutulur?


Merhabalar,

Öncelikle herkesin geçmiş bayramını kutluyorum. Biz eşimle 2 gün izin alıp bayram tatilini birazcık uzattık ve Bodrum’da geçirdik. Ailelerimizden ayrı ilk bayramımız olduğundan biraz buruk ama harika bir hafta geçirdik. İlk kez gittiğim Bodrum’un her şeyine tek kelimeyle ba-yıl-dım. Hele de o begonvilleri yok mu, tatilin son gününe kadar ağaçları yolmamak için kendimi zor tuttum. Ama tabii tatilin son gününe kadar ;)

Eşimin dayısının evinin bahçesinden (sonuçta yabancı değiller) bir miktar begonvil topladık; daha doğrusu ben birisi görür mü diye etrafı kolaçan ettim, Cantürk kopardı. Arabanın arka koltuğuna gazete serip dalından tek tek kopardım begonvilleri ve üst üste gelmeyecek şekilde dizdim. Gölgedeki arabada kendi halinde kurumuşlar, çok azı telef olmuştu :) Eğer evinizde kurutacaksanız işiniz çok daha kolay, begonvilleri gölge ama kuru bir odada birbirlerine değmeyecek, ezmeyecek şekilde sererek kurutabilirsiniz. Kuruduktan sonra canlı gibi kalması, renginin hiç solmaması ve diğer kuru çiçekler gibi yapraklarının parçalanmaması açısından masa süslemek için bir tercih sebebi begonviller. İster benim yaptığım gibi mumların etrafına doldurun, ister masanıza gelişigüzel serpiştirin, isterseniz peçeteliklerinize tutturun. Her türlü harika bir masa elde edersiniz, hem pratik hem de masrafsız ;)
 
 

Begonvilli ilk masam da Türkmenistan’dan tatil için gelen arkadaşlarımız Gamze ve Tuğrul için ;)

Tatilden henüz 1 gün önce dönmüş olduğumuz, döner dönmez düğün dernek gezdiğimiz için pek fazla hazırlık yapamadım. Çok daha iyi ağırlamak isterdim canlarımı ama vakitsizlikten menü hafif olunca ben de sofrayı süsledim, karnımızdan önce gözümüz doysun diye :)
 

 

Minnoş arkadaşlarım için kurduğum sofranın diğer detayları ve tarifleri BURADA ;)
 

 

Herkese sevgiler :)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...