1 Temmuz 2014 Salı

Açık Büfe Beş Çayı Sofrası


Herkese merhaba,

Bugün sizlerle geçtiğimiz hafta çaya gelen arkadaşlarım için hazırladığım menüyü paylaşmak istiyorum. Sahur veya iftara fikir olması için bir kısmı blogda mevcut,  diğerleri de en kısa zamanda eklenecek ;)
 
 

Pınar, Özge ve Doğukan evimizin ilk misafirleriydi. Harika vakit geçirdik, bol bol sohbet ettik.

Yemekleri de açık büfe şeklinde hazırlamayı tercih ettim, masada tabakları doldurup yiyip içmek için koltuklara geçtik.
 


 

Çok kalabalık olmayacağımız için çeşitleri abartmadım, sınırlı tuttum ve pratik bir menü seçtim :)

Kısır

Patates Salatası

Makarnalı Rus Salatası

Fırında Patatesli Sigara Böreği

Beypazarı Kurusu

Limonlu Muffin

Çikolatalı ve Frambuazlı Kuplar

Damla Sakızlı İrmik Tatlısı
 
 
 
Kısır
 
 
Övünmek gibi olmasın ama kısırım biraz meşhurdur :) Bol acılı, bol ekşili ve bol yeşillikli :) Tek kişilik servis etmek istediğimden minik kaselere paylaştırdım, cherry domates ve kornişon turşuyla servis ettim. Göz ve burun gibi koyma fikri de kocişime ait :))
Tarifi pek yakında ;)
 
Patates Salatası

 
 
Patatesleri haşlayıp soydum ve minik minik doğradım. Kıydığım marul, maydanoz, dereotu ve taze nane ile harmanladım. Limon suyu, zeytinyağı, tuz ve pul biber ekleyip karıştırdım. Mideler ağrımasın, akşam akşam ağır olmasın diye kuru soğanı eksikti sadece. Yeşil soğanla da yapanlar var ama bence patates salatası kesinlikle kuru soğanla güzel ;)
 
Makarnalı Rus Salatası

 
 
Yarım paket sebzeli burgu makarna (150-200 gram)
1 su bardağı haşlanmış bezelye
2 adet küp küp doğranmış ve haşlanmış havuç
1 çay bardağı küp küp doğranmış kornişon turşu
2 su bardağı yoğurt
2-3 yemek kaşığı mayonez
Tuz
Derin bir kapta yoğurt, mayonez ve tuzu çırpıp haşladığımız makarna ve diğer sebzeleri ekleyip karıştırıyoruz. Yoğurt miktarını kıvamına göre ayarlamanızı tavsiye ediyorum çünkü bazı yoğurtlar sulu bazıları katı olabiliyor. Aklınıza gelen herhangi başka bir malzemeyi (salam, sosis, kırmızılahana, haşlanmış patates…) ekleyebilir, mayonez miktarını artırıp azaltabilirsiniz ama mutlaka makarnalar sosu emmeden taze taze tüketin ;)
 
Fırında Patatesli Sigara Böreği
 

 
3 adet yufka
1 çay bardağı süt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
2 orta boy haşlanmış patates
Tuz, karabiber, pul biber
Haşlanan patateslere tuz, karabiber ve pul biber katarak iyice ezip soğumaya bırakıyoruz. Yufkaların her birini eşit 12 üçgen parça olacak şekilde kesiyoruz. Bir yufka dilimi alıp süt ve sıvıyağı karıştırarak yaptığımız sosla hafifçe ıslatıp tam üzerine gelecek şekilde bir yufka dilimi daha koyuyoruz. Bu yufka dilimini de soslayıp patatesli harcımızdan 1 yemek kaşığı kadar koyup kenarlarını kapatıyoruz ve sigara böreği şeklinde sarıyoruz. Börekler bittikten sonra yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizerek susam serpiştiriyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında altı üstü kızarana kadar pişiriyoruz.
Dilerseniz yüzünün daha iyi kızarması için susamdan önce yumurta veya yoğurt sürebilirsiniz. Patatesli harç için de kuru soğanı salça ile kavurup haşlanmış patatesle karıştırabilirsiniz, öyle de biraz daha ağır ama çok lezzetli olur ;)
 
Limonlu Muffin
 

 
Puf puf kabaran mis kokulu muffinlerimin tarifi bir sonraki postta ;) Bu kez limon kabuğu rendelemek yerine Dr.Oetker limon aroması kullandım. Kokusu istediğim gibiydi ama limon tadı benim ölçüler için az geldi, 2 şişe kullanmak en idealiymiş. Her zamanki gibi “iyi kabarmazsa cupcake yaparım” diye yola çıktım, baktım güzel kabardı ben de cupcakeli kürdanlarımla süsledim :)

Tarifi için TIK TIK ;)
 
Çikolatalı ve Frambuazlı Kuplar
 

 
İnanılmaz pratik ama tatlı, ekşi ve çikolatanın biraraya geldiği nefis kuplar.

Tarifi için TIK TIK :)
 
Damla Sakızlı İrmik Tatlısı
 

 
BURADAKİ tarifin birebir aynısı yalnızca minik kaselere bölüştürüp üzerlerine tarçın serperek servis ettim. Çikolatalı ve frambuazlı bir tatlım zaten vardı, damla sakızlı da hem sütlü olduğu için hafif hem de çikolataya alternatif olsun diye düşündüm ;)
 
 
 





Masa örtüm Tchibo’dan, BURADAN  almıştım :) Cupcake desenli pembe ve mor fanuslarım Tantitoni’den, ayaklı cam fanusum ve ayaklı servis tabağım Paşabahçe’den. Kısır koyduğum balık desenli cam tepsim annemden :) Peçeteler İkea, servis tabaklarım ile çatal bıçak takımım da Bernardo’dan :)
Ve en sevdiğim kısım: Ev hediyeleri :)

 
Hediye almaya da vermeye de bayılırım, hele de ihtiyacım olan ve tam zevkime göre hediyeler gelirse benden mutlusu olmaz :) Mutfak setim Özge’den, ne zamandır English Home’a gidiyim diyordum ki Özgecim sağolsun gerek kalmadı ;) Önlüğüm elbiseme nasıl da uydu :) Karafım da Pınarımın hediyesi, çok şık çok zarif bayıldımmm :)


 
Arkadaşlar hep gelsin, yemekler pişssin, masalar kurulsun, tabaklar dolup boşalsın…
Sevgiyle kalın!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...