9 Haziran 2014 Pazartesi

Betül Okandan ve Düğün Fotoğraflarımız


Düğün fotoğrafçınız harikaysa gerisi teferruattır :)


Düğün geçip gidiyor, anlar hafızalardan siliniyor, geriye sadece fotoğraflar kalıyor. 10 sene önceki gibi bir stüdyoya girip arkada şelale ve orman manzarasıyla düğün fotoğrafı çektirme dönemi bitti artık. Sabah evden çıkarken başlayan ve tüm düğün gününe şahitlik eden düğün belgeselleri yeni trend. Bu postta da düğün günümüzde yanımızda olan Ankaralı doğum-düğün fotoğrafçısı Betül Okandan’ı ve çektiği harika fotoğrafları yazdım.
 


Ankara’da butik fotoğrafçı bulmak –hele de başarılı ve güvenilir olsun istiyorsanız- çok zor. Birkaç isim duydum şimdiye kadar ama etrafımda en fazla tercih edilen hep Betül oldu. Tanıdığım en az 10 çifti çekti, nişanlı arkadaşlarımız tarafından da adı ve telefonu ajandalara not edildi :)
 


 
 

 
 
Bense henüz nişanlı bile değilken bir arkadaşımın Facebook fotoğraflarında gördüm Betül’ün ismini. Çektiği fotoğrafları inceledim, sonra dayanamadım mesaj attım. Nasıl çalıştığına dair bir mail gönderdi bana, çekim fiyatları da gayet uygundu ve o andan itibaren aklımın bir köşesinde Betül hep vardı. Facebook’ta ekledik birbirimizi ve kendisiyle yüz yüze tanışmamamıza rağmen fotoğraflarını hep takip ettim. Ta ki arkadaşlarımız Gamze ve Tuğrul’un 21 Aralık’taki düğünlerine kadar. Fotoğraflarda göründüğünden daha cana yakın, dünya tatlısı bir kız. Gamzelerin çekimine bizi de dahil etti, birlikte ve tek olarak birkaç fotoğrafımızı çekti. Biz de yaza doğru evleneceğimizi ve onunla çalışmak istediğimizi hatırlatıp vedalaştık.







Ertesi gün bir de baktım çekimin sonlarına doğru çektiği yukarıdaki fotoğrafı işlemiş ve bana göndermiş. Artık ne kadar bayıldıysam sosyal medya hesaplarımda aylarca profil fotoğrafım olarak kaldı. O andan itibaren içimde hiçbir kuşku olmadan hep “bizi Betül çekecek” dedim. Nikah tarihi alır almaz da ne gelinlik ne başka bir şey ilk önce Betül’e “Allahım lütfen lütfen dolu olmasın” diye dua ederek mesaj attım. Ne kadar şanslıysam neredeyse her günü dolu olan Betül 19 Mayıs’ta uygun ve bizi çekebilecek. O an ne kadar rahatladığımı anlatamam size.
 

 

 
Birkaç hafta sonra detayları konuşmak için buluştuk, aklımda ne varsa anlattım, onun fikirlerini aldım ve o günden sonra da neredeyse her gün “Şunu şöyle mi yapsak? Bunu böyle mi etsek?” diye telefon ve mesajlarla taciz ettim. En büyük endişem de yağmur yağma ihtimaliydi. Dış mekan çekimini parkta bahçede istediğim içindi tüm korkum. “Ya yağmur yağarsa?” diye Betül’e sorunca, cevabı  “Haftaiçi güneşli bir gün ayarlarız, istediğin gibi çekeriz.” oldu. Betül’le çalışmanın en büyük avantajlarından biri de bu sanırım. Herhangi bir aksilik durumunda “benim çekimim bugün, olursa olur olmazsa 3-5 fotoğraf çekip gidiyim” tavrıyla asla ama asla karşılaşmıyorsunuz. Bazen sevgilim bile benim gibi stresli bir gelin adayına tahammül edemezken Betül beni hep rahatlattı, tavsiyelerde bulundu ama en önemlisi benden hiç bıkmadı. Sanırım bu yüzden düğün günümde bir fotoğrafçı değil de çok yakın bir arkadaşım fotoğraflarımızı çekiyormuş gibi hissettim.
 


 

 
Sadece fotoğraf çekmekle de kalmadı, düğün günüm boyunca yanımda olup bana her anlamda destek oldu, önerileriyle yardımcı oldu, tavsiyeler verdi ve hatta gelinliğimi bile o giydirdi. İnsan öyle zamanlarda “amaann fotoğrafların hepsi güzel olmasa da olur, benim için yaptıkları yeter” diye düşünmeye başlıyor. Gelgelelim çektiği yüzlerce fotoğrafın biri bile mi kötü olmaz? Sadece bakması saatlerimi alıyor, günlerce hangisini Facebook’ta İnstagram’da paylaşsam diye kara kara düşündüm, hepsi öyle güzel çekilmiş, öyle güzel işlenmiş ki. İşlenmiş dediysem öyle başka fotoğrafçıların yaptığı gibi 50 tanesini photoshoplayıp kalanını olduğu gibi teslim etmiyor Betül. Hiç üşenmeyip 500-600 fotoğrafın her biriyle tek tek uğraşıyor.
 


 
 

Bu anlattıklarımdan sonra fiyatlarının çok uçuk olduğunu düşünebilirsiniz ama son derece uygun ve hatta piyasanın altında çekim yapıyor Betül. Çekim bittikten sonra kendisine de söyledim bunu; gerçekten hak ettiğinin, harcadığı emeğin yanında az bile kazanıyor.
 



 
 

Betül’ün tek çalışmasının, bir ekibin içinde olmamasının avantajlarını da yaşayarak öğrendim. İnsan nedense “ekip olarak gelinsin, büssürü fotoğrafım çekilsin” gözüyle yaklaşıyor düğün çekimlerine. Ama unutulan bir nokta var ki anlaştığınız kişinin ekibindeki fotoğrafçılar arasında bir takım uyumsuzluklar ve/veya sorunlar olabiliyor -çekim esnasında size de yansıyor- ve dahası anlaştığınız kişi kendi gelmeyip stajerlerini gönderebiliyor. Son dönemlerde bu gibi hiç de profesyonel olmayan davranışlar o kadar arttı ki tek çalışan fotoğrafçıların kıymetini anlıyoruz :)
 
 
 
 
 



 
Gelelim tarzına ve çektiği fotoğraflara :)
 


 

Betül’ün çekimlerde kullanmak üzere hazırlamış olduğu çok sayıda pankart ve konuşma balonu var zaten ama ben ve yaratıcılığım gene de duramadık :) Nişanımızda olduğu gibi bir çerçeve hazırladık ama bu sefer daha süslü :) Mickey ve Minnie Mouse ile kalpleri internetten buldum, Cantürk de yerleştirdi. Nişan çerçevesinin zemini beyaz olunca bu sefer pembe yapalım dedik ve yazılar için de siyahı tercih ettik. İş yerime yakın bir kırtasiyede bastırdık ve kestirdik. Zaten büyük kırtasiyelerin pek çoğu düğün, nişan ya da parti çerçeveleri yapıyorlar artık.



 


Düğün çerçevesi, pankartlar olmasa da olur ama olursa aşağıdaki gibi sevimli fotoğraflar çıkar ortaya ;)




 


Biz şanslıydık, aşağıdakileri Betül bizim için hazırlamıştı ama siz de aklınıza gelen değişik fikirleri yazıp çizerek kırtasiyelerde bastırabilirsiniz. 






 


 


 
 

 
 

Gene çekimlerinizde kullanmak üzere bıyık, dudak gibi aksesuarlar hazırlatabilirsiniz. Ben internette bulduğum bıyık ve dudakların çıktısını alarak kestim ve çöp şişlere yapıştırdım. Özellikle de arkadaşlarımızla olan çekimlerde çok eğlenceli oldu.



 


 
 

Böyle muzur pozlar da verdik Betül’e :)


                      
 


“EVET”ler hazırladım, bildiğiniz A4 kağıdı hiçbir zorluğu yok, yazıp çıktı alıyorsunuz ve tutmaları için arkadaşlarınıza dağıtıyorsunuz, bu kadar :)



 


Uçan balonlarım her zamanki gibi Parti Dünyasından, geçen seneki pembe – mor balonlarımı tekrar etmemek için bu sene rengarenk bir paket alıp şişirttik. Betül de harika kareler yakaladı.










 

Siz de böyle fotoğraflarınız – bu kadar ama daha güzeli olmasın, kıskanıyorum :) - olsun isterseniz Betül’den randevu alın, ama rezervasyonlar neredeyse 1 yıl önceden olduğu için çok da geç kalmayın ;)



 

 




Bir fotoğrafçının hem bu kadar başarılı, hem bu kadar özverili hem de “dost” olabilmesi gelinler için büyük şans. İyi ki tanımışım seni Betüş, iyi ki sen çekmişsin düğün fotoğraflarımızı.









 
 

 

Betül Okandan’a ulaşmak için 0532 615 33 65 nolu telefonu arayabilir, bilgi@betulokandan.net adresine mail atabilir ya da   BURAYI tıklayarak Facebook üzerinden iletişim kurabilirsiniz.

Hoşçakalın!




 

3 yorum:

  1. Betul candir :)
    Dugunde yuzguldurendir, sabahtan yanina yapisan aksama kadar en stresli gununde seni guldurendir, o bir mimikcandir, sadece seni degil butun dugun ekibini sevendir, moraller dip yaptiginda organizatorun bile seni demotive ettiginde "amaaaaan" deyip dugmeye basandir, gelinligin ustunden kactiginda tullerle onu sana tam hale getirendir, disarda yagmur yagarken icerde tek sen uzulme diye disari etkisi yaratmaya calisandir, asansor pozunu defalarca senin icin tekrarlayandir, ensuper pozu yakalamak icin defalarca ziplamana katlanandir, 2.kattan basina atilan seker ve paralardan kacmak yerine fotograf cekendir, yolda arabadan yari beline sarkip seni fotograflayan ayri bi bole biseydir:)
    Dugununden yillar sonra bile tlfda seni motive eden yol gosterendir;
    Kisacasi Betul candir, gerisi teferruattir ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy bu mesajı yeni gördümmm <3 Sana da teşekkür ederim İremim :)

      Sil
  2. Canım Özenim ne güzel bir paylaşım bu çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...