1 Aralık 2013 Pazar

Profiterollü pasta

Arşivde bir sürü tarif birikmesine rağmen Aralık ayının ilk yazısını doğum günü pastama ayırmak istedim. Bu postta hem profiterol hem yaş pasta tarifi var, bir taşla iki kuş ;)



Geçtiğimiz hafta doğum günümdü ve ben günler öncesinden “pastamı kendim yapıcam” diye tutturdum. Dipfrizimde böğürtlen, vişne, karadut gibi pasta yapılabilecek çok sayıda malzemem varken ve acaba hangisiyle yapmalıyım diye düşünürken babam “sen geçen sene profiterol yapardın, gene yapsan da yesek” diyince pastamın neyli olacağı belli oldu :) teşekkürler babiş :)

Profiterol zaten yeterince zahmetli, bir de pasta falan derken –utanarak söylüyorum ama- çok miktarda hazır karışımdan faydalandım. Aman canım niye utanıcam, bütün gün işte yorul sonra gel evde yorul, iyi ki hazır kremalar soslar var :)

Malzeme listesi epey kalabalık o yüzden ayrı ayrı gruplandırıyorum kızlar, panik yok!

Pasta için:

1 adet kakaolu pasta tabanı (ben üşenmem kendi pandispanyamı yaparım diyenlere saygılaarrr)
1 çay bardağı süt (keki ıslatmak için)
1 paket vanilyalı pasta kreması
1,5 su bardağı soğuk süt (kremayı çırpmak için)
1 çay bardağı damla çikolata

Profiterol hamuru için (eklenme sırasına göre)

1,5 su bardağı su
100 gram margarin
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı şeker
1 fiske tuz  
4 yumurta

Profiterol dolgu kreması için:

2 paket vanilyalı dolgu kreması (profiterol, ekler ve tartlar için çok pratik oluyor)
2,5 su bardağı soğuk süt (kremayı çırpmak için)

Çikolata sos için:

1 paket çikolata sos
2 su bardağı süt (ben 2,5 kullandığım için yaşadığım aksilikler az sonra :)) )

Profiterol hamuruyla başlıyoruz: 

Suyu tencereye koyup kaynayınca margarini ilave ediyoruz ve erimesini bekliyoruz. Eriyince un, şeker ve tuzu ekliyoruz; pürüzsüz olana kadar karıştırıyoruz. Burada tavsiyem mikser kullanmanız, sıcak suya atılan un bir anda topaklanıyor, dağıtmak epey zor oluyor. Krema kıvamındaki hamur kaynamaya başlayınca (göz göz oluşundan kaynadığını anlıyoruz) ocaktan alıyoruz.

Arada karıştırarak hafifçe ılıttığımız hamurumuza yumurtaları katıyoruz. Yalnız hepsini aynı anda değil; bir yumurtayı kırıp mikserle uzunca çırpıp hamura iyice yedirdiğinizden emin olunca diğer yumurtaya geçmelisiniz. Zaten profiterol hamuru yapılırken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta da bu ;)

Yumurta işlemi bitince hamuru buzdolabında en az 1-2 saat dinlendiriyoruz.

Soğuyan hamurumuzdan yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye 2 çay kaşığı yardımıyla (birine hamuru alıp diğeriyle itekliyoruz) hamurlarımızdan koyuyoruz. Aralıkları geniş bırakmaya çalışın ki pişerken kabaran profiterollerimiz birbirlerine değmesin, şekilleri bozulmasın :)



“Aman benim hamurlarım yamuk yumuk oldu, oraya buraya bulaştı” demeyin, göreceğiniz üzere benimkilerin de düzgün şekilli olduğu pek söylenemez :) endişeye gerek yok, piştikten sonra yuvarlanıp düzgünleşiyorlar :)

Önceden ısıttığımız fırında 200 derecede yaklaşık 25-30 dakika üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. Batırdığınız kürdan kirli çıkarsa pişirme süresini 5-10 dakika daha uzatabilirsiniz, fırından fırına değişiklik gösterebiliyor.

Hamurlarınız pişince fırından alıp, yumuşak kalması için tepsimizin üzerine bir örtü örterek soğumaya bırakıyoruz.

Bu arada pasta kremamızı süt ile çırpıp yarısını üzerine sürmek için ayırıyoruz, diğer yarısına da damla çikolata katıp karıştırıyoruz.

Pasta tabanımızın alt katını sütün yarısıyla ıslatıyoruz (zaten yeterince tatlı olacağı için süte şeker eklemedim) ve damla çikolata kattığımız kremayı üzerine eşit olacak şekilde dağıtıyoruz. İkinci katı da artan süt ile ıslatıp ilk katın üzerine kapatıyoruz. Ama bu aşamada dikkatli olun, ıslak keki elinizle tutarak taşımaya çalışmayın, parçalanıp dağılır. Bir tabak yardımıyla üzerine denk gelecek şekilde ters çevirin. Üzerini ve kenarlarını ayırdığınız kremayla kaplayın.

Şimdi de dolgu kremasını süt ile çırpın ve profiterolleri bıçak ile kenarlarından keserek krema ile içlerini iyice doldurun. Doldurduğunuz profiterolleri pastanın üzerine ortadan başlayarak dizin. (Tabi ben bu ölçülerle yarısını ancak dizebildim, kalan profiteroller ertesi gün yenilmek üzere dolaba kaldırıldı.)



Ve son olarak çikolata sosunu süt ile kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Süt miktarını pakette yazılandan eksik kullanmanızı söyledim çünkü:

Sosum sulu olduğundan ve ben de acele ettiğimden henüz sıcakken kaşık kaşık profiterollerin üzerine gezdirmeye başladım. 3-4 kaşıktan sonra baktım benim sos pastanın üzerindeki kremayı da beraberinde eriterek aşağıya doğru kayıp tabağın altında birikiyor ve dahası taşıp masanın üzerine yayılıyor!!! 


O sebeptendir ki 1. sosunuz çok cıvık olmasın, 2. soğumadan pastanızın üzerinde kullanmayın :) Tabi ki bu problem pasta yaparsanız çıkar, sadece profiterol yapıyorsanız sosu sıcakken kullanmanızı öneririm, hamurlarınız yumuşacık olur ;)

Sosu gezdirdikten sonra pastayı 1 gece (vakit yoksa bile en az 3-4 saat) buzdolabında dinlendirin, ben saat epey geç olduğu ve mumlarımı üflemek için acele ettiğimden hemen kestim, ertesi güne kalan pasta çok daha yumuşaktı ve lezzeti oturmuştu :)




Dilerim 28. yaşım artık 8 kişi olduğumuz canım aileme ve arkadaşlarıma sağlık, mutluluk, huzur ve başarı getirsin; tüm kötülükleri bizden uzak tutsun :)   



Tüm minnoşlarımı kocaman öpüyorum :)


Hoşçakalın!

2 yorum:

  1. Özencimm gerçekten de özenli tarifler bunlar, en kısa zamanda deneyeceğim bunu. Pasta tabanı konusunda aynı düşünüyoruz :)
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürler canımm :) çalışan kızlarız sonuçta, hangi birini kendimiz yapalım, aklın yolu bir ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...