27 Ağustos 2013 Salı

Üç biberli ve mantarlı muska böreği

Diyet yapmaya başladığımdan beri zaten çok az hamur işi yiyorum, yediklerimi de olabildiğince hafifletiyorum. Bu süreçte yaptığım börekleri de değiştirdim, yağda kızaran ya da yağ ile ıslatılarak yapılan böreklerin yerini hiç yağ koymadan fırında ya da tavada pişirdiğim börekler aldı. Sadece sütle ıslatıldığından yağsız olunca maalesef kuru oluyor börekler, o yüzden harçlarını biraz sulu yapıyorum ki hamuru nemli tutsun. Ayrıca sebzeli harçlarınızı olabildiğince fazla koyun, hamuru tek kat kullanın, en azından yedikten sonra vicdan azabı çekmeyin ve lütfen kendinizi tutup günde 1 börekten fazla yemeyin :)

Diyet böreklerin en şanssız tarafı maalesef lezzetsiz oluşları, o yüzden harçlarınız ne kadar güzel olursa bu böreğinize de yansır ;)

Böreklerinize eşlik edebilecek o kadar çok sebze var ki, bir süre sonra peynir, kıyma gibi klasik içler kullanmak aklınıza bile gelmiyor. Yazacağım mantarlı harç da ister börekte ister et ve tavukların yanında garnitür olarak kullanabileceğiniz çok pratik ve sağlıklı bir tarif.

Börek harcı için:

400 gram mantar
Yarım kilo kırmızı, sarı ve yeşil biber (ben acı olmasını istediğimden ek olarak cin biberler de kullandım)
1 orta boy domates
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı biber salçası
Karabiber, pul biber ve tuz

Böreği için:

3 adet yufka
1 kase light süt

Üzerine sürmek için:

1 yumurtanın sarısı

Sebzelerimizi yıkamak ve jülyen doğramakla işe başlıyoruz. Zeytinyağı koyduğumuz tavada önce mantarları sonra biberleri ve en son damatesi olabildiğince yüksek ateşte sulandırmadan soteliyoruz, salça ve baharatları ekleyip soğuması için bırakıyoruz.


Harç soğurken yufkamızı kesip hazırlayalım. Yufkayı tam 12 eşit parça olacak şekilde boydan uzun ince kesiyoruz. En uçta kalan kısa parçaları birleştirip kullanacağız, meraklanmayın :) Yani her yufkadan 11, 3 yufkayla yapacağımız için toplam 33 böreğimiz olacak.

Muska böreğini annem ilk yaptığında –o kadar tarif etmesine rağmen- nasıl bu şekle getirmiş diye epeyce anlayamamıştım, sonra bir gün beraber yaptık da aslında ne kadar basit olduğunu fark ettim. Bilmeyenler ve ilk defa yapacak olanlar için her adımı fotoğrafladım, endişelenmeyin :)



Sütle ıslattığımız yufkanın ucunda azıcık boşluk bırakarak bir kaşık harcımızdan koyuyoruz ve boş kalan kısmı üzerine kapatıyoruz. Daha sonra harcın olduğu kısmı bir sağa bir sola doğru yatırarak üçgen şekil almasını sağlıyoruz. Tüm börekleri sardıktan sonra yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştiriyoruz ve üzerlerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında kızarana kadar (yaklaşık 25-30 dakika) pişiriyoruz.





Afiyet olsun! :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...